dimecres, 28 de febrer del 2007

Les divisions de dues xifres en el divisor

Els nens de 4t A hem après a fer les divisions de dues xifres al divisor!!!!!!
Em dic Brian i a mi m'agraden molt les divisions de dues xifres perquè són molt fàcils i divertides!!!!
A mi, en Facundo, no m'agraden les divisions perquè són molt llargues, avorrides i totes em surten malament!
Ara us explicaré com es fan les divisions de dues xifres en el divisor:
Primer pas: Has d'agafar un nombre del dividend que arribi a ser més gran que el divisor. S'agafen dues xifres, si és més gran, o tres xifres si cal, del dividend.
Segon pas: Després busquem un número que multiplicat per la desena del divisor, sigui exacte o s'acosti a la desena escollida del dividend.
Tercer pas: Quan ja hem trobat el número, multipliquem la unitat per la desena i la restem del dividend i així fins a acabar la divisió.
Quart pas: Si volem saber si està ben feta, fem la prova.
Com es fa la prova de la divisió: Hem de multiplicar el quocient pel divisor, després al resultat que quedi li sumem el residu, si el residu dóna 1 o més de 1, i si dona 0 no fa falta sumar el residu.
I si el resultat et dona el dividend és que la divisió està ben feta.

Em dic Nora, la meva opinió és que les divisions de dues xifres són una mica difícils però si t'acostumes una mica, segur que et sortiran bastant bé i ja no et semblaran tan difícils. Però amb l'Oscar i la Josepa no hem de dubtar tant perquè les expliquen molt bé.

Em dic Melani. La meva opinió és que les divisions són una mica divertides perquè la Josepa les explica molt bé, i l'Oscar també.
Melani, Brian, Nora i Facundo. 4t A